HOE HET ALLEMAAL BEGON…

MOOCHIE FROZEN YOGURT

Los Angeles 2009. Greet Buytaert en haar partner Jo Haegeman maken kennis met de Amerikaanse trend van frozen yogurt, die in heel de VS een steile opgang kent. Arm aan calorieën, een laag vet- en suikergehalte en dus gezond. En speels en trendy door de overvloedige keuze aan de vele toppings, gaande van vers fruit over chocolade tot koekjes, granen en noten.

Gent 2012. Voor de oprichting van hun eigen Belgische merk Moochie zochten en vonden ze kwalitatieve Belgische grondstoffen, authentiek Gentse ingrediënten, de nodige professionele uitrusting en een unieke, vrolijke en hedendaagse stijl. Geen buitenlandse franchise dus, maar op en top Belgisch en een meerwaarde voor Gent.

Vanaf de start bleek het concept een schot in de roos. Uitbreiding kon dan ook niet uitblijven. In april 2013 openden ze hun 2de winkel in Antwerpen, met ook daar de focus op lokale producten en een eigen, unieke uitstraling.

Ondertussen is Moochie uitgegroeid tot meerdere winkels in Gent, Antwerpen, Mechelen en Leuven. En hun fuchsia oldtimer, een Citroën HY uit 1963, rijdt nog steeds de festivals en culinaire evenementen af. Je kan de mobiele moochie bar ook huren voor je privé-feest (vanaf 150 personen).

MISSIE EN WAARDEN

VAN MOOCHIE

  • Mensen samen brengen – Community.

  • Gezonde & kwalitatieve producten aanbieden – Healthy lifestyle.

  • Een verrassende ‘frozen yogurt’ ervaring neerzetten – Instant happiness.

Onze producten zijn met de grootste zorg uitgekozen om onze klanten de beste kwaliteit en een perfecte smaak te geven. Gezondheid en duurzaamheid staan hierbij zo veel mogelijk centraal.

Lees meer over onze biologische partners.

6 waarden

VAN MOOCHIE

Frozen yogurt van moochie is biologisch, vers en puur natuur. We gebruiken enkel hoogwaardige producten en de allerbeste ingrediënten, zo vers mogelijk. Kwaliteit, daar staan we voor, met plezier, dag in dag uit. Geen wonder dus dat onze yoghurt verbazingwekkend fris smaakt, licht en super lekker is.

People, Planet, Profit

3 P’s

Door zoveel mogelijk te werken met lokale producten en lokale leveranciers benutten we niet alleen het vele talent dat we in eigen huis hebben (people) of genieten we van de lekkernijen van eigen bodem (planet), maar zorgen we er tevens voor dat een deel van onze opbrensten terugvloeien naar de streek waar onze winkels zich bevinden (profit). Een eenvoudige manier om iedereen, dus niet alleen onze klanten, maar ook onze leveranciers, gelukkig te maken.

Omdat we overtuigd zijn dat alle kleine beetjes helpen in het traject naar een duurzame levensstijl of een ecologisch bewustzijn, leveren ook wij allerhande inspanningen:

  • via onze spoonbox worden de plastieke lepels die we uitdelen bij elke portie frozen yogurt gerecycleerd

  • onze T-shirts zijn vervaardigd uit biologisch katoen

  • we gebruiken uitsluitend groene stroom

  • we proberen de overheid te overtuigen geen onnodige kastickets af te printen. Check onze Facebook page

MOOCHIE IN DE MEDIA

PERS

De voorbije jaren werd moochie verschillende malen gespot in de media, met verscheidene leuke artikels en blog-vermeldingen tot gevolg. Hartelijk dank aan de auteurs & veel leesplezier!